Semua serba sedikit

Pernah ngalamin “semua serba sedikit”?

nilai ga naik2

prestasi nihil

usaha ga untung2 malah buntung?

 

pernah kepikir? kenapa gitu ya? apa yang salah dengan gue? apa yang harusnya gue lakuin ternyata gak gue lakuin?

Terus pasti kita mulai introspeksi, cari info dan tips sana sini, nanya sini sono, “eh apa sih rahasia sukses?” atau ke gramed, langsung cari buku prinsip kekayaan, prinsip kesuksesan, marketing yang sukses dll

Tapi pernahkah kita mikir

“eh jangan2 semuayang gue kerjain ini, Tuhan ga suka ya?”

“eh jangan2 temen2 gue sekarang ini sebenernya Tuhan ga suka?”

“eh jangan2 keputusan gue memulai bisnis ini sebenernya gak nanya/ doa dulu, tapi karena keliatannya prospek, langsung gw ambil aja ya?”

 

Terus gimana dong? masa idup gue gini2 aja? masa idup gw melarat terus, pas2an terus. Mau dong idup enak, idup sejahtera…

Caranya gimana? tertarik buat tau lebih jauh? pengen sukses yang “aman”, sukses yang bukan dengan kekuatan kita sendiri tapi dengan anugrah?

30:1 Celakalah j  anak-anak k  pemberontak, demikianlah firman TUHAN, yang melaksanakan suatu rancangan yang bukan dari pada-Ku 1 , yang memasuki suatu persekutuan, l  yang bukan oleh dorongan Roh-Ku, sehingga dosa mereka bertambah-tambah, 30:2 yang berangkat ke Mesir m  dengan tidak meminta keputusan-Ku, n untuk berlindung o  pada Firaun dan untuk berteduh p  di bawah naungan Mesir.

30:12 Sebab itu beginilah firman Yang Mahakudus, t  Allah Israel: “Oleh karena kamu menolak firman u  ini, dan mempercayakan diri kepada orang-orang pemeras v  dan yang berlaku serong dan bersandar kepadanya, 30:13 maka sebab itu bagimu dosa ini akan seperti pecahan tembok yang mau jatuh, tersembul ke luar pada tembok w  yang tinggi, yang kehancurannya x  datang dengan tiba-tiba, y  dalam sekejap mata, 30:14seperti kehancuran tempayan z  tukang periuk yang diremukkan dengan tidak kenal sayang, sehingga di antara remukannya tiada terdapat satu kepingpun yang dapat dipakai untuk mengambil api dari dalam tungku atau mencedok air dari dalam bak.”

Panjang ya? intinya apa? intinya, Tuhan bilang celakalah kalau kamu melaksanakan suatu rancangan yang bukan dari pada-Ku 1 , yang memasuki suatu persekutuan, l  yang bukan oleh dorongan Roh-Ku, sehingga dosa mereka bertambah-tambah

pasti pernah dong ngerasa sebenernya apa yang kamu lakuin ga bener, tapi karena “gak enak sama temen”, atau “kepalang tanggung”, atau “nanti gue dijauhin dan ga dipromosiin di kantor” –> jadinya kita excuse, jadinya kita bikin alesan, ya gapapalah

misal: nyontek –> tau ga bener, tapiiiii ah semua juga nyontek, dlsb

so langkah pertama: IDENTIFIKASI MASALAH KAMU APA, salahnya dimana? mungkin kerja asal ambil, gak doain dulu?

next setelah tahu masalahnya papa makaaaaa….

30:15 Sebab beginilah firman Tuhan ALLAH, a  Yang Mahakudus, b  Allah Israel: “Dengan bertobat dan tinggal diamc  kamu akan diselamatkan 4 , dalam tinggal tenang dan percaya d  terletak kekuatanmu.” Tetapi kamu enggan, e 30:16 kamu berkata: “Bukan, kami mau naik kuda f  dan lari g  cepat,” maka kamu akan lari dan lenyap. Katamu pula: “Kami mau mengendarai kuda tangkas,” maka para pengejarmu akan lebih tangkas lagi. 30:17 Seribu orang akan lari melihat ancaman satu orang, terhadap ancaman lima h  orang kamu akan lari, i  sampai kamu ditinggalkan j seperti tonggak isyarat di atas puncak gunung dan seperti panji-panji k  di atas bukit.

intinya apa? BERTOBAT, dalam tinggal tenang dan percaya disitulah terletak kekuatanmu. Jangan mangkir saat diingetin sama Roh Kudus, jangan excuse kalo Tuhan ingetin kamu salahnya dimana, jangan berusaha cari alesan.

Kamu mau sukses dengan cara Tuhan atau dengan caramu sendiri? Jawab masing2 ya

Ngaku sama Tuhan: “Tuhan aku salah, dulu aku macarin orang ini karena aku suka aja, tapi aku ga peduli sama suaraMu… sekarang udah gini, gimana dong Tuhan, tolongin aku keluar dari masalah ini”

dan ketika Tuhan ingatkan, mari nurut, mari ikut, mari “mau dituntun keluar”

ketiga, setelah bertobat, mari tinggal tenang dan percaya, terus denger suara Tuhan

Mengapa harus begitu? karena

Janji keselamatan bagi Sion

30:18 Sebab itu TUHAN menanti-nantikan l  saatnya hendak menunjukkan kasih-Nya 5  kepada kamu; sebab itu Ia bangkit hendak menyayangi m  kamu. Sebab TUHAN adalah Allah yang adil; n  berbahagialah semua orang yang menanti-nantikan Dia! o 

Tuhan tuh ga sabar mau memberkati kita, Tuhan ga sabar mau buat breakthrough dalam hidup kita, tapi kitanya mau ikut caraNya gak?

30:19 Sungguh, hai bangsa di Sion yang diam di Yerusalem, engkau tidak akan terus menangis. p  Tentulah Tuhan akan mengasihani engkau, apabila engkau berseru-seru; q  pada saat Ia mendengar teriakmu, Ia akan menjawab. r  30:20 Dan walaupun Tuhan memberi kamu roti s  dan air serba sedikit, namun Pengajarmu t  tidak akan menyembunyikan diri u  lagi, tetapi matamu akan terus melihat Dia, 30:21 dan telingamu akan mendengar perkataan v  ini dari belakangmu: “Inilah jalan, w  berjalanlah mengikutinya,” entah kamu menganan atau mengiri.

Ketika kita mendapat roti dan air serba sedikit, percaya gak bahwa itu adalah Tuhan mulai jawab doamu? why? karena ketika roti dan air serba sedikit, Tuhan bilang bahwa Pengajarmu akan menuntun kamu ke kanan atau ke kiri, tidak akan menyembunyikan diri lagi.

apa konkritnya? ketika kamu serba kepepet, terus pepet Tuhan, mendekat ke Tuhan, buat segala keputusan dengan tanya Tuhan dulu.

Emang bisa denger oom? Bisa! kita nih dombaNya kan? Tuhan bilang apa tentang domba2Nya? Domba2Ku mendengarkan suaraKu dan mereka mengikuti AKU

so, jangan mau ditipu iblis yang bilang: ah kamu kan uda najis, mana bisa denger suara Tuhan, mana mau Tuhan ngomong sama kamu –> jangan percaya, iblis tuh bapa segala dusta, sumbernya tipu2, ambil keputusan untuk percaya firmanNya lebih daripada perasaanmu sendiri. OKE?

Jadi, apa yang harus kamu lakukan ketika kamu sudah ngaku dosa, sudah bertobat, tapi kok tetep serba sedikit? jawabannya tetap tinggal tenang dan percaya, nungguin apa?

30:22 Engkau akan menganggap najis patung-patungmu x  yang disalut dengan perak atau yang dilapis dengan emas; y  engkau akan membuangnya seperti kain cemar z  sambil berkata kepadanya: “Keluar! a ” –> buang juga semua yang kamu tau Tuhan ga suka dalam hidupmu, say byeeeee

30:23 Lalu TUHAN akan memberi hujan b  bagi benih yang baru kamu taburkan di ladangmu, dan dari hasil tanah itu kamu akan makan roti yang lezat c  dan berlimpah-limpah. d  Pada waktu itu e  ternakmu akan makan rumput di padang f  rumput yang luas; 30:24 sapi-sapi g  dan keledai-keledai yang mengerjakan tanah akan memakan makanan campuran h  yang sedap, yang sudah ditampi i  dan diayak. 30:25 Dari setiap gunung yang tinggi dan dari setiap bukit yang menjulang akan memancar j  sungai-sungai pada hari pembunuhan k  yang besar 6 , apabila menara-menara l  runtuh. 30:26 Maka terang bulan purnama akan seperti terang matahari m  terik dan terang matahari terik akan tujuh kali ganda, yaitu seperti terangnya tujuh hari, pada waktu TUHAN membalut luka umat-Nya dan menyembuhkan n  bekas pukulan.

Kalo paragraf yang ini gausah diterjemahin lagi ya, jelas bahwa TUHAN ingin memberi kita hidup berkelimpahan, Tuhan ingin kita ngalamin breakthrough, Tuhan ingin kita ngalamin namaNYA sebagai MASTER OF BREAKTHROUGH!

Soon, and real soon, In repentance and rest is your salvation, in quietness and trust is your strength

AMEN

 

Advertisements

My Recommitment story

Hari ini aku recommit my life
dan setelah sekian lama, akhirnya ada lagu yang kutulis lagi
bukan maksud sombong atau mencari prestasi
tapi sungguh Tuhan bicara dari hati ke hati padaku

Continue reading

Place Your Life Before God

So here’s what I want you to do, God helping you: Take your everyday, ordinary life—your sleeping, eating, going-to-work, and walking-around life—and place it before God as an offering. Embracing what God does for you is the best thing you can do for him. Don’t become so well-adjusted to your culture that you fit into it without even thinking. Instead, fix your attention on God. You’ll be changed from the inside out. Readily recognize what he wants from you, and quickly respond to it. Unlike the culture around you, always dragging you down to its level of immaturity, God brings the best out of you, develops well-formed maturity in you.”

When I read these translations of Romans 12:1-2 I was so amazed at how down to earth and practical these verses are. 

Continue reading

Your cross = BRIDGE to GLORY

One day, a man said to his two servants, “I have stored all wealth, uncountable gems, gold up there in the peak of the mountain, but you must climb up this mountain first so you can reach the peak. But you must carry this cross to the peak, I have given you the same sized, same weighted cross. It won’t be easy, it will be tough, but if you make it, then you will receive those rewards.”

Both of the servants agreed to take the cross with them to climb up the mountain. the first one said “this cross is very heavy, I need to rest a bit, eat, and then I will regain my strength to continue with my journey”, the secon one said to himself “why must I carry this heavy thing. Ah I know, I’m gonna cut this cross down a bit. besides, no one will notice, and our master told nothing about we’re not able to cut down this load a bit.” then the first one take a rest, and the second one cut it down, and they continue the journey.
the journey was getting harder and harder, the climb gets more steep, the road gets more rocky, the the second time the first one said to himself, “this is getting too hard for me, I need to rest down to regain my power to continue”, meanwhile the second one said “I don’t think the first cut is enough to lighten my load, I’m going to cut a little bit more”… then they continue walking
The wind was so strong and hot, the sun is sitting on top of their head, they got thirsty, tired, and think this was too much to bear, they just want to stop, but somehow the second one looked more cheerful than the first, he was not as tired as the first one. the first one said to himself “This is too hard, I’m so tired, I need to stop here for a while, yet I don’t know why my friend looked as he is not as tired as I am.” and so he asked the second “why do you look stronger than I am? we’re both on the same journey, facing same obstacles, carrying same load, but somehow you just not as exhausted as I am?” The second said to himself “That’s because I’m smart and you’re dumb, you never think of cutting off the cross. I know, I’m going to cut it even more, so things will get easier for me to finish this journey”, but he said to the first “no, i’m just as tired as you”. then they continues until at last they reach the peak of the mountain.
to their surprise, there was no gold, jewels, not such things at all, only a very steep cliff between them and the opposite side of the mountain. But wait, they see something. On top of the opposite mountain, they saw their master, with all the moeny, gold, gems, wealth, anything they could ask for…..
But, how can they cross the cliff to go to the other part of the mountain whew their master waited for them?
The first one said, “ah I know, I’m gonna use this cross as a bridge to cross this cliff so I can get where my master is”, and so he did. the master said to the second one, “come my servant, use your cross just as your friend use it to cross from there to here, I have all you can ever need and ask for here!” Yet when the second one  tried to lay the cross down, turned out that it was too short to cross. The end cannot reach the other part of the mountain…
When we are faced with troubles, burdens, don’t ask God to make your burden easier, to cut down your cross. Instead ask Him to give you more strength, more wisdom, more patience, to help you finish your journey. When He gives you “cross”, He meant it for your glory, He wants us to pass our test and give us the glory and rewards He already stored. Yet, when we keep trying to cut down our cross, we can ended up being not able to cross and enjoy all the good things He already prepared. Remember, every time we’re tempted to pray “God take this load off of me, this is too much for me, I can’t bear it, make it easier please”, change it to “God I know this is not easy, but this cross I must bear is the bridge to all the glory You have prepared, so help me God, give me more strength to endure it, and to finish it with joy, to please You all the way. I can’t do it on my own, but I know You are with me, helping me all the way.”
Finish strong
God bless
-luz-

Words of encouragement

Do you feel so overwhelmed by your limitations? by what other people can do? by others “upper hand” compared to yours?
You may feel you don’t have the connections you really need, or the money, friends, family, anything you can named of.

But hey, don’t just look at your problems, they may be great, they may seem so huge and never ending, but switch your focus on your blessings. I’m not trying to be cliche, but wait a minute. let’s think about these things with me

Do you still have complete set of eyes? If Yes, then give thanks and use those pair of eyes to pay attention to what will benefit your life the most
Instead of sulking of not having the latest trend of make up palettes, or the newest iphone 6, or any other things that held most prominent places in your life, why not be grateful for those pair of eyes? if they aren’t there, you won’t be able to enjoy your phone, your hobby, your makeup, etc etc right?
Do you still be able to enjoy meals 3 times a day? (unless you are on a diet!) then give thanks! and try to find something you can do to share your blessing with the one who is terribly hungry right now? why not buying some snacks or a set of Mc donalds and give to someone who has to trimmed down his meal as his wages used for buying milk for his baby or for paying his child’s school fee?

Remember it’s happier to give than to receive, and you’ll be happier as you give and bless people who need your help, in comparison as having all the stuffs that you want, coz no matter how many stuffs we own, they don’t even seem to be enough. there will always be new trends, new “needs” that is not really a need actually, and our wish list will be never ending.

Matthew 25:40 New International Version (NIV)

40 “The King will reply, ‘Truly I tell you, whatever you did for one of the least of these brothers and sisters of mine, you did for me.’

Luke 6:38 New Living Translation (NLT)

38 Give, and you will receive. Your gift will return to you in full—pressed down, shaken together to make room for more, running over, and poured into your lap. The amount you give will determine the amount you get back.[a]”

so what kind of blessing are you going to be today?

Have a blessed day everyone
-luz-

Too Blessed to stressed

Have you ever think life’s not fair?
No no, I mean not like you’re having terrible accident and lost one of your beloved ones, or lost one of your eyes etc.

I’m just talking in the sight of when you actually already have all you need to live on, such as house, clothes, foods, etc, but looking to someone else who has the same thing as yours but they have the more high end side of what you have.
what does it feels like? do you ever, even in the slightest amount felt jealous? wishing you will also can buy what they buy easily, without having to save for months?

I did, and sometimes I also feel it today too, but it doesn’t mean I have to keep those kind of thinking kept hanging in my head. NO!

Jesus said that He takes care of us, so we don’t have to worry about what to eat or wear. is that even possible?
Yes it is! that doesn’t mean we don’t need to work, just sitting idly at home, do nothing and waiting for God to feed us. No it’s not like that

We still need to develop our resources with all our might. Just as Paul said to young Timothy, to throw himself to the work and gift that has been given to him, so he won’t be ashamed to stand before the Lord when He come. Yet when people of this world do it with an anxious heart, with a lustful heart, with “love for money”, we God’s own children need to do it without worry, with a glad heart, joyful heart, knowing all our works won’t be in vain ( 1 Cor 15:58)

For it is the blessings of the Lord that makes people rich, and He adds no sorrow with it – Proverbs 10:22
no sorrow for me means no regret as if someone who work day and night without stopping and come to neglect his health, his family, his relationship with God and all his beloved ones.

I truly believe that we are given the power from above to life a balanced life, to keep working as for the Lord, do our job in our own fields, without compensating for the most important things which is our relationship with God and others.

1 Timothy 6:6-10 The Message (MSG)
6-8 A devout life does bring wealth, but it’s the rich simplicity of being yourself before God. Since we entered the world penniless and will leave it penniless, if we have bread on the table and shoes on our feet, that’s enough.
9-10 But if it’s only money these leaders are after, they’ll self-destruct in no time. Lust for money brings trouble and nothing but trouble. Going down that path, some lose their footing in the faith completely and live to regret it bitterly ever after.

we must remember when we look up and see people that we think are more blessed than us, we also need to keep balanced to look down. see around! do you see anyone who is hurting? do you see anyone who doesn’t know what to eat tonight? simply because they don’t have it? do you care enough to reach out to them and fulfill their stomach even just one time?
or would you keep standing still? stay indifferent to their needs? and keep sulking in self pity “why can’t I buy that dress, when she could afford it just easy?”, “why must I use loans for motorcycle, when he can buy those racing cars?”

Matthew 25:40
New International Version (NIV)

40 “The King will reply, ‘Truly I tell you, whatever you did for one of the least of these brothers and sisters of mine, you did for me.’

Then, what we’re going to do?
But seek first his kingdom and his righteousness, and all these things will be given to you as well. Matt 6:33

God is faithful to His Words, even when we are not (2 Tim 2:13), so we can rest assured that He will fulfill our needs, even to abundance

2 Corinthians 9:6-15 New International Version (NIV)
Generosity Encouraged

6 Remember this: Whoever sows sparingly will also reap sparingly, and whoever sows generously will also reap generously. 7 Each of you should give what you have decided in your heart to give, not reluctantly or under compulsion, for God loves a cheerful giver.8 And God is able to bless you abundantly, so that in all things at all times, having all that you need, you will abound in every good work. 9 As it is written:
“They have freely scattered their gifts to the poor;
their righteousness endures forever.”[a]
10 Now he who supplies seed to the sower and bread for food will also supply and increase your store of seed and will enlarge the harvest of your righteousness. 11 You will be enriched in every way so that you can be generous on every occasion, and through us your generosity will result in thanksgiving to God.

Keep working as for the Lord, keep being joyful in all you do, keep sharing what God entrusted you with, and keep enjoying what He has in store for you!

Would love to hear your comments ^^
Have a blessed day
-luz-